Het VN Verdrag is een moeilijk te lezen document. Ook de Nederlandse vertaling is ingewikkeld. Dat komt door het taalgebruik zoals dat in juridische documenten wordt gebruikt. Het VN Verdrag omvat maar liefst 50 artikelen en best een boel bladzijden.
Daarom heeft LFB Wolvega een samenvatting van het VN Verdrag gemaakt. Hierin worden de belangrijkste artikelen uitgelegd in makkelijke taal. Dus een gedeelte, niet alles. Bij de tekst zijn passende tekeningen gemaakt. Alles is in een boekje op A5 formaat gedrukt.
Het boekje wordt veel gebruikt om groepen mensen bewust te maken. Het wordt in kerstpakketten gestopt van bedrijven. Het wordt in gemeenteraden uitgedeeld als er aandacht voor het VN Verdrag is. Iedereen kan de inhoud van dit boekje begrijpen en je kunt het snel doorlezen. Het is een mooie manier voor een eerste kennismaking met het VN verdrag.
Het boekje is te bestellen bij LFB Wolvega, 0561-6010010, wolvega@lfb.nu. De boekjes kosten € 2,75 per stuk en afhankelijk van het aantal komen daar nog verzendkosten bij. Een digitale versie van het boekje kunt u hier downloaden.
Geef een reactie